just thinking...

Mitenhän tän nyt alottas, fiksusti tai ainankin niin, että se yrittäs kuullostaa jotenkin järkevältä..

Yks yö makoilin sängyssä, odotin, että uni tulis - turhaan.
Hirveä ajatus vyöry tunkeutu otsalohkoon, just sillon kun en ois jaksanu miettiä mitään muuta kun nukkumista. Ehkä ois ollu viisainta kaivaa kynää ja paperia esille, mutta eihän se silloin mieleen tullut. Se kuuluisa jälkiviisaus..

On tosi harmi, että aikuisella (lue: pitäisi olla jo aikuinen) ihmisellä tai ihmisillä ei ole mitään järjellisempää tekemistä kuin tieten tahtoen yrittää pilata kaikki se, mitä minulla on.

Suoraan sanottuna tunnen myötähäpeää ja sääliä tällaisia kohtaan.

Ja koko kirjoituksen pointti on tämä blogi. Aikoinaan, silloinen ystäväni kirjoitti blogia, elämästään, sairaudestaan ja kuulumisistaan - miksen minäkin voisi yrittää, kokeilla ja tietää miltä se tuntuu.

Alku oli haastavaa, en ollut aivan päässyt asian ytimeen - pikkuhiljaa hyvä tulee. Blogin myötä myös innostuin valokuvaamisesta, tai yleensäkin himoitsin hyvälaatuisia kuvia - yritin nousta huipulle, hipoa täydellisyyttä.

Pienien askelien myötä bligista tuli minulle kokoajan tärkeämpi, se oli kuin se toinen mies minulle. Sain hetken rauhan, olla yksin ja toteuttaa itseäni.

Luen todella paljon erilaisia blogeja, harvemmin kuitenkaan kirjoitan niihin. On niin paljon laidasta laitaan, kirjaimellisesti. Asioista kirjoitetaan avoimesti, juuri niinkuin ne on ja miltä ne tuntuvat. Mutta enhän minä vain niin voi tehdä, minä en voi suojautua näytön taakse ja kertoa kuinka onnellinen tai vittuuntunut olen, aina joku laittaa kapulat ristiin : kun ethän sinä voi tehdä näin. AINA joku kyttää minua, AINA joku haluaa tietää minusta kaiken, kirjaimellisesti aina.

Ehkä eniten minua vituttaa se kun kirjoitan tänne, se aina lukee, tulkitsee ja juoruaa. Varmaan jokainen on pienenä leikkinyt rikkinäistä puhelinta? No tämä on vähän sama, se asia vain kääntyy päälaelleen jo seuraavan kohdalla. Think about that fucking shit! Kun tekstin sanomaa ei haluta lukea, vaan joka toinen rivi ja loput päätellään itse.

Oon funtsinukkin tässä, jotta saisin edes hetkeksi vapaat kädet.. Pitäisi varmaan vaihtaa blogin nimi, osoite, estää näkyvyys hakukoneille ja sulkea fb profiili "vain kaverit" asetukselle. Ja muokata vaikka viel blogger nimi aidoksi nimimerkiksi.

Voin väittää, että silloin blogini löytäminen negatiivisessa ja kyttäys tarkoituksessa on erittäin erittäin haastavaa, joskin jopa mahdotonta kun google ei ole auttamassa ;-) Voisin silti pitää blogini julkisena ja jokainen halukas pääse meitä seurailemaan.

Ja minä vältyn turhalta paskalta ja selitetyiltä tarinoilta, ja saan säilyttää hermoni.

Ja mitähän vittua kukaan on minua määräämään, että mitä minä voin tehdä ja mitä en? - Nobody.



13 kommenttia:

  1. tsemppii hirmusest mitä ikin siel eteläs tapahtuukkaa :'( mää loin ny ihtelleni kans ton googlejutun, en kyl osaa viel käyttää sitä! oon virallisesti lukija! :--))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos siule♥! Kyllä sitävaikeuksista aina selvii! :-)
      Oi kun kiva, nopeesti sitä oppii ! :-)

      Poista
    2. joo tajusin jo, et tätä kautta voi kerätä jutut tonne lukulistaa ni sielt on helppo sit lukkee jos on uusia päivityksiä ni ei tarvii aina osotetta kirjotella. En kyl omaa blogii halua mut näitä on kiva lukkee :) se anonyymiblogi vois olla iha jees homsku, jos ahdistaa tänne kirjottaa :)

      Poista
  2. ja ainii! jos sulle tulee joku uus blogi niin voiks sen oson saaha vaik sähkiksel? Ois kiva kumminkin lukee sun juttuja ja kaikkee jatkoski!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tottakai! - jos näin tulee tapahtumaan. Se minulla oli ajatuskin, että lukijani saavat osoitteen s-postiin ja uudet tulevat törmäävät jos törmäävät :-)

      Poista
  3. Kun kirjoitat blogia koko kansan nähtäville ja varsinkin niitä henk. koht. asioita teet itsestäsi todella helpon kohteen. Valitettavasti asiat on vain näin. Jos et halua ettei sinusta puhuata selkäsi takana, älä kirjoita henkilökohtaisia asioita omalla nimelläsi, jos taas haluat niin tehdä, on se paskan jauhanta siedettävä. Ikäväähän se on, mutta niin se vain menee. Kannattaa miettiä niitä omia tekoja, koska jokaisesta teosta on aina seurauksensa esim. juurikin tämä, että kirjoitat julkisesti (teko) -> joku juoruaa (seuraus).

    Hyvvee ja aurinkoista kesää

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!

      Jos ja kun minusta puhutaan - antaa mennä vaan, kunhan se on totuuden mukaista eikä itse keksittyä kirjaimellista sontaa. Muunmuassa postauksia takaisinpäin kun kirjoitin, että taidan potea vauvakuumetta, niin tuli paripäivää myöhemmin puhelu, että se vauvakuume onkin vaihtanut muotoaan ja nyt olenkin sitten jo raskaana :-) tämä on se paska mitä yritin tekstissä ajaa takaa. Mielestäni jokaisella on oikeus puhua, kunhan sanojen takana pystyy seisomaan ja että ne pitävät paikkaansa.

      Hyvää kesää myös sinulle!:-)

      Poista
  4. Sun kannattas kirjoittaa vaan itsestäs. Sulla menee välillä muiden arvosteluks ja syyttämiseks. Mä en ihmettele yhtään jos joku pahottaa mielensä. Mä jo luulin et sä lopetit semmosen... Mä tahtoisin lukea susta, en jostain ärsyttävistä tyypeistä. Nea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei.

      Siun kantsis selaa tuonne jonnii verta taaemmas, vanhempiin teksteihin. Myös minulla on miun mielestä oikeus pahoittaa mieleni turhan päiväisestä paskasta. Varsinkiin siinä vaiheessa kun tekstin sanomaa ei haluta lukea. Ja minusta on todella kurjaa kun saan kuulla kyliltä kuinka minun blogiin kirjoittama vauvakuumeeni on muuttunutkin raskaudeksi. Ja tämä blogi käsittelee minua, tunteitani, asioita elämässäni - myös niitä jotka ovat kurjia.

      Minulla ei ole tarkoitus kirjoittaa blogia muiden iloksi, vaan oman itseni takia. Ja koen myös, että jos minusta tuntuu joltain voin sen jakaa täällä ja purkaa sitä vitutusta ja pahaa oloa.

      Ehkä jokaisen tahollaan pitää joskus miettiä tekemisiään ja sanomisiian, mutta niin kauan kun minua kohdellaan näin, tulen siitä myös täällä kirjoittamaan, koska elämä ei todellakaan ole yhtä ruusuilla tanssimista.

      Poista
  5. Mulle on vaan välillä tullut sellane olo, et sä kirjoitat tätä blogia jotain kiusatakses. Sähä lähetät jolleki viestejä tän avulla, vai kuinka? Mä olen hiukan huolissani susta, jos sä olet jatkuvasti noi ahdistunu. Sun kandee oikeest huolehtia omasta hyvinvoinnistas. Mä niiiiin toivon, et sä saat elämääs uutta ajateltavaa. Mä tiedän kokemuksest et rakkaus ei voita kaikkee!!! Senki mä olen oppinu et raha todellaki ratkasee... sanokoot muut mitä vitun paskaa tahansa. Haleja! Nea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hah :D hei, ootko oikeesti tosissas? Anna mä nauran. Enemmä saan ahdistusta tosta sun kommentoinnista ku omista asioistani. Ja miksi lähtisin rahan perässä tosta pois ku meille on suhde, joka toimii? :D ollaan puhuttu toisesta lapsesta, naimisiin menemisestä ja uudesta asunnosta - eli kaikki on just eikä melkein hyvin! Enkä loppupeleissä jäis yhtään sen enempää voitolle lähtiessäni kuin nyttenkään..

      Poista
  6. Terveiset jenkkilästä! Mä olin mun uuden miehen kans siel aikuiste lomal. Mä niin nautin! Sorry, ei ollu tarkotus aiheuttaa ahdistust. Mä siirrynki siis oman blogini puolelle ruotimaa asioit. Nea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onks sulla oma blogi? Miks ihmees kirjotat sit anonyyminä.. :o Hyvä jos nautit, niin minäkin täällä!

      Poista

Jätäthän kommentin! :-)

Jokainen kommentti julkaistaan vasta hyväksynnän jälkeen, jos haluat kommenttisi näkyviin - olethan asiallinen!